lyckan

Jag vet inte vart jag åka börja skriva :p men vilken helg vi haft I fredags vaknade jag med mag och ryggont! Kändes som mensvärk, Det kom i vågor, ringde Bm och hon tyckte jag skulle stanna hemma från jobbet. Då hade jag redan hoppat in i jessicas bil på väg ner till jobbet! Började fixa hennes hår men fick ondare och ondare! Ringde förlossningen och dom bad mig att komma upp. Där uppe gjorde dom ctg-kurva och kände på magen, fick diagnosen FOGLOSSNING!! Blev sjukskriven heltid en vecka, åkte hem och vilade, Tog en citodon som inte hjälpte ett dugg!klockan 5 åkte olle till jobbet, Jag kände att jag inte ville vara ensam, så åkte ut till Jessica i Njurunda. Ringde förlossningen igen och fick order att ta en till citodon Och se om det blev bättre! 19:10 låg jag i soffan då helt plötsligt vattnet forsar ut :p Shit jag måste få tag i Olle, ringde men inge svar. Till slut fick Peter tag i honom! Jessica och jag åkte på en gång in mot stan, så ont jag hade då här jag aldrig Haft :p när vi kom in stod olle och 3 från förlossningen och vantade. Dom körde Upp till rum 1 på förlossningen! Eftersom att bäbisen låg i tvärläge på dagen innan Undersökte dom mig på en gång, det visade sig att jag var öppen 10cm, Och dom hittade inte huvudet, tillslut kom dom på att det låg så långt ner I beckenet att den var på väg ut, vi kom in 19.45. Dom frågade om jag ville ha lustgas, men ja svarade att jag inte hade tid med sånt! 19.58 började kryss värkarna, 4 värkar senare 20.08 föddes världens finaste prins Till världen, 2365g 45,5cm. Alldeles blå och skrikande kom han ut, pappa olle fick Klippa navelsträngen och följa med till avdelning 45. Eftersom att han var lite tidig 33+0 så ligger vi här nu, till en början fick han lite hjälp att Andas och dropp, låg i en öppen kuvös, nu ligger han på en värmebädd med endast sond som Han får mat i varannan timme, när han äter får han ligga på mitt eller olles Bröst för att känna sig tryggare! Han har ännu inget namn men vi tror vi hittat ett som passar honom! Vi är världens lyckligaste människor som fått finaste prinsen i världen! Vi kommer få stanna här till 21 april då han egentligen skulle titta ut! Nu ska vi sova, vägning kl 0800 imorgon :) Skriver mer om miraklet senare!

Kommentarer
Postat av: Vicki

Vilken historia Emma ojojoj :) Hoppas allt är bra med lillprinsen och er! Kram kram

2011-03-07 @ 19:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0